tisdag 16 februari 2010

Då var det dags igen...

Idag kraschade jag fina nya bilen nummer två!

Det är väl själva fanken att folk inte kan hålla sig på sin sida av vägen.
Nu har jag tagit åt sidan för sista gången så nästa gång någon klåpare utan ratt kör på min sida av vägen tänker jag bara blunda och hålla i mig. Aldrig mera diket. Fy fasen!

Bilen är på verkstad och kommer så förbli i några veckor. Jag hoppas verkligen den går att fixa!
Hyrbil, krångel och en jäklans massa tusenlappar mindre, det är vad jag får pga såna som kärringen jag mötte i morse. Ursäkta språket men nu är jag arg!
En hemtjänstbil från Uppsala kommun var det. Jag möter samma bil nästan varje morgon och de kör alltid mitt på vägen och ser livrädda ut. Om jag möter samma bil i morgon då ställer jag mig på tvären över vägen och tvingar ur henne ett erkännande så får hon/kommunen stå för mina kostnader. Ja, hon märkte ju såklart ingenting och fortsatte köra i godan ro. Precis som förra gången. Jag är så TRÖTT på sånt här.

Håll er till buss om n i inte kan köra bil. Eller, håll er ifrån min väg - Lydingevägen, för jag kommer inte flytta på mig nästa gång!

Och ja, jag mår bra. Tack och lov!





Inga kommentarer: