måndag 29 augusti 2011

Sjukstuga


Samma vecka som vi ska till att öppna restaurangen blir jag sjuk!
Förbaskad galenskap. Idag har jag skött bygget från sängen, det funkar tack vare att H ringer och informerar om vad som händer, men jag har inte direkt vilat något. Näsan rinner, diskamskinen är felinstallerad, halsen är svullen, rörmokaren är försvunnen, feberfrossa och en projektledare som jag personligen vill ha ihjäl (eller ska, rättare sagt, om inte H hinner före;)).
Hjälp, vad ska jag ta mig till? Kanske kan jag stanna hemma i morgon med, det vore ju bra om jag kunde vara med och jobba sista dagen och när vi öppnar men då måste jag bli frisk, och det blir jag inte på jobbet. Sen är det hardclose på torsdag, det betyder att bokslutet granskas av externa kontrollanter så det är extra noga att allt blir rätt. Det blir det nog, med lite alvedon...

Helgen var mysig i alla fall. Vi var ute i stugan i solskenet och grillade korv och fixade lite i trädgården sedan bowlade vi på fyrishov och det gick förvånsansvärt bra för mig. Har aldrig vunnit över Ella o H men nu slog jag till. Vad sägs om sju strikar? :)
Sen gick vi på kina och svullade sushi och buffé. Mums! Efter det åkte vi hem och däckade alla tre. Det var nog tyst inom 20 minuter. Trötta efter en väldigt fin dag.

Igår var det sängläge för mig hela dagen, tills syster lockade mig till gränby. Hon o Ludde var in och shoppade lite, klart jag måste träffa dem:)
Vi passade på att köpa H´s kostym till bröllopet. Han kommer bli så snygg!
Det blir ingen frockcoat som jag velat för det får man tydligen bara ha på dagtid... Tjafs. Men, det sparar oss en bra massa kronor kan jag säga. De kan vi lägga på festen istället.

Nä nu ska jag sörpla i mig potatis- och purjolökssoppa och bli lite frisk.

Kram på er alla!




1 kommentar:

Malin sa...

Åååhh, jobbigt :( Krya på dig syster! Kram!