onsdag 6 juni 2012

Oscar och Jill

I fredags var vi på bröllopsfest i Alunda. Oscar och Jill gifte sig på måndagen (deras årsdag) hemma, det var tänkt i trädgården men eftersom vädret var mindre bra blev det inne. Likaså festen. Vi var 28 pers i ett vardagsrum!!
Men det gick hur bra som helst då många av gästerna var av miniformat och inte tog så mycket plats. Festen var super och alla hade kul! God mat och gott vin och jättetrevliga människor!



Efter middagen gick jag och fyra småkillar, typ 5-6 år, ut med Marley (svägerskans vilda pulivalp).
När vi gått 200 meter säger en kille lite blygt.
- Jag är kissnödig.
- Jag med! Hörs en annan.
Ok, det är skog här så visst! Det är bara att kissa. Kör!
Det slutade med att alla fyra killarna stod på rad i diket och kissade. De var så jäkla söta!!!
En helt klart annorlunda bröllopsfest! Nog för att jag varit omsvärmad i mina dar men aldrig av så söta grabbar som de!

När vi kom tillbaka till festen var alla mycket tacksamma, de hade hunnit prata och fyllt på vin och gruppera om sig under tiden jag varit barnvakt. Två flugor i en smäll då! Alla nöjda!
Vi hade varit ute i 45 minuter! Men då hade jag också fått se heeela Alunda (i högklackat) ....... Tack!

Nåväl, lördagen som följde var gråååå. Vi lämnade inte sängen på hela dagen med undantag för mat. Regn, regn, regn!
Och lite trötthet kanske, liiiite...

Tack för en rolig kväll och vi önskar er ett långt och lyckligt äktenskap!





Bild lånad från Karina Ovredsson/Facebook

Inga kommentarer: