tisdag 10 juli 2012

Hipp Hipp Hurrra, för Vickan idag!


Jag gratulerar här min fina vän Viktoria, Vickan, Vivan, Viveeka och Vickisen på födelsedagen (i söndags). Det blir många kramar om var och en av hennes personligheter ska grattas så jag slår ihop det här till en stooor hälsning. Till er alla;)

Vickan och jag träffades när jag började på Viktoria Hotell o Konferens, hon hade börjat precis innan och vi blev snabbt ett superteam. Vickan och jag tog restaurangen från noll till hundra på ett par månader och vi hade väldigt kul på jobbet.
Hade vi det inte så sket vi i det och tog ett glas vin istället, oftast på måndagar, på min balkong. Det var där Vivan, som är partypinglan i gänget, kom fram. Vivan är mycket nära vän till Viveeka, som var djup och lite småskum.

Det var även på Viktoria som Vickan lärde sig prata utan rullande tjocka skorriga RRR. Jag övade med henne varje dag och det var lustigt nog "Herrrrre Gud" hon lärde sig först. Learning by hearing? På god andraplats kom "Korv" (Kåååv).

Ambitiösa Viktoria tröttnade på kockandet och skulle börja plugga. Jag vägrade acceptera det och tänkte inte låta henne sluta. Men sa jag att hon är smålänning?
De är inte bara ekonomiska utan också Mycket envisa. I alla fall Vivan. Så hon slutade. På Vickans tjänst anställde jag en lååång ung man som skulle jobba med mig i köket.

Nu är Vickan examinerad socionom och jag är gift med kocken! Det var ju det absolut bästa som kunde hänt!




Nu är det bara en vecka kvar tills Vickisen och hennes sambo Micke kommer på besök. Vi skall bjuda dem på en supersemester i stugan. Micke och Vickan var vårat stora stöd inför bröllopet och hjälpte oss med allt. Ovärdeligt! Så nu förtjänar de att vi skämmer bort dem lite som tack och det ska vi göra.

Jag är larvigt förtjust min Viktoria och gratulerar henne på födelsedagen med ett tack. Tack för att du är min vän!







Inga kommentarer: