måndag 12 november 2012

Nu är det din tur Annica!


Vad är det för dag? Är det en vanlig dag?
Nä - Det är ingen vanlig dag för det är Annicas födelsedag,

Hurra, Hurra, Hurraaaaaaa!


Då är det dags för ännu en gammal vän att bli ett år äldre. Det positiva för den här tjejen är att hon är en av mina yngre vänner så i mina ögon kommer hon ju aldrig att bli gammal. Det skulle bara göra mig själv ännu äldre. Nä, hon är ung, kommer alltid att vara, ung.

Och snygg. Och stark. Och kreativ. Och smart. Och tuff.

Det finns ingenting, vad jag vet, som hon inte skulle ge sig på.
Hon har tex varit på väg till afrika för att spela in Farmen (minns ni såpan?). Tack och lov så hon stannade hemma. Se där! Kanske det enda exemplet på vad hon inte ger sig in på just poppade upp. Hon åker inte till afrika och gör bort sig på tv. Hon är smart!

Men allt annat gör hon. Hon lämnar sin barndoms stad, säljer allt och flyttar över 40 mil bort. För att börja om, ett nytt liv, nytt jobb, ny stad och en ny start.
För nya minnen. Hon är tuff!

Annica och jag träffades för drygt 15 år sedan på skolan. Hon var då en vild liten sak med kort hår och starka åsikter. Har faktiskt inte sett henne i kort hår sedan dess. Nåväl, eftersom hon vet vad hon vill och ser till att få det så kom Linnéa ganska kort efter vi lärt känna varandra. Annica, då blott 21 år gammal tvekade aldrig och har idag världens finaste tjej på 15 år. I med och motgångar har hon alltid varit Linnéas mamma i första hand, och hon har dragit tunga lass, på egen hand. Hon är Stark!

Hon är en ytterst händig människa som kan allt. Sticka, sy, laga fantastisk mat, åka slalom, odla paprika, bygga bastu och lägga om tak. Hon är kreativ!

Tyvärr så har jag nästan inga bilder i datorn från våra år tillsammans, men jag vet att du har massor i dina album. Jag ville visa några små minnen från vad vi hittat på under åren men det får bli i ord istället. Vi har känt varandra hela våra vuxna liv och det vet ju alla att det inte varit några svensson-liv direk. Kära nån!
Vi har plankat UT från en Carola-konsert, hur många har gjort det?
Vi har varit kära och separerat, gift oss och skilt oss. Fått barn ihop, ja typ...
Jobbat ihop, sjungit ihop (har du kvar din röda cykel).

Vi har hånglat också, nu minns jag inte varför, men jag sa väl att du är smart, och snygg;)



Även om du bor långt bort så är det skönt att ha en vän som inte släpper taget, som inte dömer och som inte försvinner om det blåser lite hårt. En riktig vän som ger allt du kan. Sa jag att du är generös, och varm, och min vän.



Grattis på födelsedagen kära Annica!





Inga kommentarer: