fredag 1 maj 2015

Valborg

Valborgskvällen i huset tog slut strax efter åtta för  66% av familjen. Jag själv gick ut och kikade på kasen och konstaterade att den var fin och att det var mycket folk. Sen gick jag hem och firade in våren i min ensamhet, framför tv'n och tillslut gick jag också och la mig.

Idag gick större delen av familjen upp 05.30 medan resten fick sovmorgon och det är ingen rättvis fördelning av sömnen här kan jag säga... 




Vissa roade sig med att tömma en halv flaska tvål i handfatet och smorde samtidigt in hela kommoden. 
Det tog tid att få bort allt lödder kan jag säga. Vissa har ägnat första maj till att demonstrera, exakt hur man ska demonstrera har inte riktigt gått fram så här demonstrerades ett otal sätt att stöka
och busa. Tre gånger har hon fått lov att byta kläder!!

Nu avslutas dagen med kustborna på middag och lite vin. En skön avslutning på en lugn men tuff dag.


Moster och Svea busar innan det var dags för den minsta att sussa.


Tack för idag, slut för idag!




Inga kommentarer: