söndag 9 oktober 2011

Host, host

Denna helg har gått i hostans tecken. Ingen stuga, ingen promenad, inget ingenting mer än sängen. I natt kollade jag på klockan 04.45, inte ens värt att försöka sova då. Receptfri hostmedicin är nog lika mycket bluff som vitaminer på burk. Hjälper inte det allra minsta, man bara kissar ut det.

Igår var vi bjudna på middag hos Niclas. Jag följde inte med men H ringde efter en kvart och sa åt mig att komma. Jag fick inte missa det! Champagne, sikrom, wästerbottensost, korvar, skinkor, kantarellsoppa och reninnanlår. Till dessert, Irish coffee med hjortron! Jag hade inget annat val än att klä på mig och gå dit. Mums!

Idag kom syster och Ludde på kort visit. Det var mysigt! Det var länge sen sist nu. Ludde blir större o större för varje gång och nu pratar han en hel del. Mest om bilar ;)


Ludde som klistrad framför Bilar-filmen, med en bil i handen :)

Har fått en till liten tärna till bröllopet. Nu har vi Ella, Julia och Klara. Så jag fick beställa nya klänningar idag eftersom de jag redan köpt bara var två och inte finns kvar. De kommer att bli så fina!

Horisontalläge intaget, hoppas jag kan sova lite mer inatt. Ska vara hemma från jobbet i morgon också, det ni! Nu jäklar ska jag bli frisk! Ska nog besöka farbror doktorn också. Sov gott!



Inga kommentarer: