tisdag 6 december 2011

4 dagar kvar...

Jag var hor Previa i fredags och det gick mycket bra. Jag var fruktansvärt nervös innan med tanke på den första "läkaren" jag träffade. Nu fick jag prata med en samtalsterapeut som var supermysig. Jag berättade om att vi ska gifta oss, då tyckte hon det var onödigt att prata jobb innan bröllopet så vi pratade bara bröllop istället :) Söt och rar var hon, och det känndes bra att bara prata även om vi inte löste några världsproblem. Hon gav mig två order, att sluta dricka kaffe! Allvarligt? Jag lever på kaffe just nu, men jag lovade att dra ner till hälften. Nu dricker jag kanske fyra koppar om dagen, det är väl inte överdrivet mycket?
Andra ordern var att äta ordentligt. Hon sa att jag skulle äta det jag tycker om hellre än att inte äta alls. Det var då jag nämnde bröllopet, och klänningen...
Jag berättade för henne om mardrömmen fredagen innan, med hennes sk. kollega. Jag fick inte riktigt grepp om det, men det känndes som att jag inte hade fel i min bedömning, men att hon inte riktigt kunde säga det hon ville...
Efter mötet med henne skulle jag träffa läkaren, hon lovade mig att han var väldigt snäll, och det var han. Som natt och dag mot "stasih.."
Han pratade på och malde och verkade inte ha bråttom alls. Underbar läkare! Förra mötet har gjort att jag inte riktigt trivs i deras lokaler, tänk om jag möter "henne"? Urk, då dööör jag! Svetten rann längs med ryggraden och jag vankade av och an, höll mig inne på toaletten in i det sista. Bara jag slipper möta henne igen!
Nej, nu ser jag framåt! I januari ska jag jobba igen.


Idag ska jag prova klänningen, håll tummarna att den blivit lite större;)

Igår fick vi en hel papperskasse med svamp från en anställd. Jag förvällde lite av dem och resten ligger på plåtar i ugnen sedan igår kväll. Det är inte direkt en mysig doft att vakna till. Blä. Men det kommer bli en riktigt smarrig kantarelltoast ikväll:) Vi hade tänkt servera trattkantarellsoppa på bröllopet men det blev ingen svamp för oss så vi strök det. Nu skulle hela stadsdelen kunna få soppa...

Ha en fin tisdag alla kära och låt snön falla!



Inga kommentarer: