måndag 1 oktober 2012

Hipp, hipp, HURRA!!!


Idag firar vi käraste Lisa på födelsedagen.

Lisa träffade jag för 15 år sedan på Krusenberg Herrgård där vi jobbade tillsammans. Exen var också kollegor så våra vägar korsades redan några år tidigare men det var på jobbet vi fann varandra. Om jag skulle skriva om allt vi upplevt och allt vi gått igenom tillsammans skulle det bli en bok. Men det är inte omöjligt att det blir så för precis allt vi gjort tillsammans har varit sanslöst roligt och osannolikt galet. Vi har gått från de djupaste mörkaste dalarna tillsammans till sprakande, champagnesprudlande toppar.
Vi har funnits för varandra genom allt och det bästa är att det inte är över än, hon blir ju inte sååå gammal. Än har vi många år kvar att sätta guldkant på. Eller glitterkant, med lite rosa i ;)

Lisa är så vansinnigt vacker, så begåvad, så lång, så snygg, så framträdande, så högljudd och så fantastisk. Hon är sååå mycket. Det är klackar, ben, armar, pälsar, väskor, hår, överallt är hon. Och det älskar jag, för hon är allt det jag själv skulle vilja vara lite, lite grann av men inte riktigt får till, eller orkar för den delen. Definitivt inte när hon är i samma rum! När Lisa kliver in bleknar alla andra. Det är skönt tycker jag, för med Lisa behöver man inte ta plats, inte ens värt att försöka. Hon står för underhållningen och jag kan bara luta mig tillbaka och njuta, utan att lyfta ett finger. Hon ger mig energi! Allt hon gör blir spektakulärt, om det så bara är att äta en liten pigelin....

Jag är så tacksam att vi har varandra för vad hade vi gjort annars? Jag hade inte varit där jag är idag om inte Lisa stöttat mig. Ett litet felsteg i livet kan visa sig vara av största betydelse för vår egen lycka. Vi stöttar varandra även om vi gör fel och det har bara gjort oss starkare.

Jag älskar min Lisa och kommer aldrig att släppa henne. För gud vet jag skulle gå miste om då!



Grattis min älskade vän!




Inga kommentarer: