fredag 19 oktober 2012

Skräckfredag


Idag var jag så trött efter veckans utbildning att jag inte orkade stå upp. Men jag släpade mig iväg till jobbet där jag direkt fick användning av min uppfräschade samtalsmetodik. En av våra fina medarbetare sätter sig på tvären och vill inte samarbeta och skall anmäla en kollega till mig för mobbing. Oooooh vilket härligt jobb jag har. Det händer alltid något spännande jag måste ta tag i, varje dag.

Detta kan läsas med ett öppet sinne och ses som precis det jag skrivit eller så kan du läsa det med en stark ton av ironi. Funkar vilket som...

Efter jobbet for jag till citygross och det var en hemsk upplevelse. Det kändes som att det bussats dit en hel förskola och 240 sprättiga ungar släppts ut med uppgift att strula runt om kring mig medan jag handlade. Kaos. vart är föräldrarna?
Eller så var alla familjer i "annorlunda famlijen" på samma butik som jag just denna fredag. Äsch, skit samma. Jag var j-a trött bara.
In på systemet, som var barnfritt men packat, för att köpa lite vin. Vi har haft en (1) flaska i två veckor. Känn på den ni!
Föräldrarna lämnade barnen på citygross för att själva smita in på systemet. Genomskådat.

Åh så äntligen hem, med livet i behåll! Middag med make, Ella och kompis. Sedan bestämde vi oss för att se på skräckfilm och vi fick dem till att se Jutjyrkogården. Vår tids läskigaste film. Den var tydligen larvig. Och vi kan hålla med om att den inte var lika läbbig som då.


Jaha, då ser vi När lammen tystnar istället då. Hahhahah, där fick de så de teg. Dessutom blev vi så trötta så vi gick och la oss och lämnade tjejerna i en helt nedsläckt lägenhet med Hanibal. Hihihi. Lycka till!

Go natt och tack för denna vecka, nu tar vi helg!

Inga kommentarer: