lördag 20 oktober 2012

Snabbaste veckan


Oh my god vad fort det här gick. Bara två dagar kvar och jag har knappt varit hemma på hela veckan. Jag har lärt mig att jag aldrig kommer kunna pendla till stockholm för jäklar vad tröttsamt det är. Har också lärt mig att jag kan bli åksjuk av att åka bil med mig själv... Även av att åka tåg och mest av allt av att åka taxi i stockholm. Uuuurk. Sista dagarna hade jag med mig en spypåse från sjukhuset i handväskan.
Tack och lov slapp jag använda den.

Jag har varit på utbildning denna vecka på Ottsjöakademien i stockholm tillsammans med sex andra gruppchefer. Kommunikation, coaching och konflikthantering.
Vi har brutit ner oss själva för att sedan ta reda på vilka vi egentligen är, allt för att veta hur vi fungerar och reagerar i olika situationer och varför. Jag gjorde detta för sex år sedan och hade förväntat mig en stor förändring eftersom det hänt en hel del sedan dess, tex sammanbrottet. Men det visade sig att jag fortfarande är samma, exakt samma personlighet som då. Visst är det konstigt! Jag har alltså bara förändrat mitt arbetssätt och inte mig själv. Bra eller dåligt behöver vi inte gå in på nu...


En av dagarna övade vi samtalsmetoder med Martin Forsström (skådespelaren från rederiet bla). Han fick spela gamla griniga matsalstanter, en sur och grumpen diskare med attitydproblem, en av våra chefer(kul), en bitchig brud som startar rykten och sprider osämja men som så fort hon konfronteras börjar gråta. Det var skitkul! OCH lärorikt. Att spela mot(prata med)honom var inte svårt men att se de andra var spännande eftersom han kunde reagera precis hur som helst. Så vi har bråkat, pratat, varnat, gråtit och skrikit och lärt oss massor av det. Det var oerhört tufft och jobbigt men så vansinnigt intressant.

Köksisen Karin 62 år...


Jag tror bestämt jag har hittat en hobby, ska bla läsa krishantering och personlighetsutveckling på min fritid.
När jag får en sådan;)

Nå väl. Lördag. Grått, trist och utarbetat. Jag ligger kvar här och låter kaffemaskinen gå varm. Tänker inte göra ett smack mer än att klia Kurt under hakan och klappa Sascha på magen.

So long friends!


Inga kommentarer: