söndag 16 december 2012

Vilken vecka


I måndags fortsatte vårt bröllopsfirande. Först åkte vi till kyrkan men där var redan stängt. Vi for hem igen till glögg och tända ljus. Vi hade en otroligt mysig helg och en fantastisk bröllopsdag. Den kunde faktiskt inte blivit bättre;) Nu längtar vi till nästa år så vi får fira igen.



Vi fick så fina blommor av syster med familj. Stort tack Malin, jättefina är de!

I tisdags for vi med Cornelis till veterinären. Fruktansvärt jobbigt.
Sascha är rikitgt olycklig, särskillt på nätterna. Hon börjar med att jama några gånger och låter lite ensam, som att hon ropar på honom men det ökar snart till riktiga avgrundsvrål. Hon tar i från magen och det låter som att hon ska dö. Det här gör hon gärna mellan klockan 04 och ja, tills vi går upp. Stackars skruttan, hoppas det går över. Någon som vet om katter kan bli deprimerade?



I onsdags var det fullt ös på jobbet med massor av beställningar och förberedelser inför julbordet. Vi drog iväg till polisen för att göra nya pass. Det var inte så smart att ta passfoto dagen efter ens lilla hjärta gått bort. Jag såg ut som ett ras, helt förstörd och blev rädd när jag såg min egen bild. Hualigen! Tur att det bara är giltigt i fem år och mestadels ligger i en låda på kontoret.
Stackars passkontrollant säger jag bara. Vi åker till värmen och solen i januari om ni missat det. Ska bli toppen!

I torsdags hade vi julbord. Jag drabbades av en fruktansvärd smärta i hälen, sk hälsporre. Kunde inte gå över huvudtaget och det är inte ok på ett julbord. Då springer man, hela dagen. Fy fasen vad ont det gör. Jag fick istället försöka halta mig fram eller trippa på tårna för att komma nån vart. Det gick. Jag avslutade dagen med att klämma tre fingrar i en dörr. AAAAAAJJJJJJJ! De blev blå. Jag stoppade handen i en påse med snö men det var inget att göra åt, de var kaputt. Fick tillbaka känslen i dem på kvällen och kunde röra fingrarna så inget brutet tack och lov. Pekfingret är numera grönblått. De två andra är nästan återställda. Lite ömma bara. Det går bra nu.
Halta hem till mannen som fick klämma och massera lite på hälen.

Fredag, kan fortfarande inte gå och har jävligt ont i fingrarna. Möte hela dagen som gick åt pipan pga av taskigt internet och ett usb-minne som pajjade. Inte så lyckad dag kan man tycka. Kunde inte göra någonting utan datorn, det är lite skrämmande. Men inte blev de ledsna för att de fick sluta tidigare en fredag. Jag gav dem en varsin fin julbukett också så de pep iväg utan att bråka.

På kvällen drog vi iväg på julkoncert med Lisa och Harmony Heights. Det var en lite annorlunda koncert då en dam någon rad framför oss fick en stroke. Kören märkte inget och sjöng på så glatt och där satt vi och visste inte om hon var död eller levande. Ambulansen kom och hämtade henne och vi andra fortsatte njuta av showen. Absurt. Men de var ju så himla bra, precis som de brukar. Snön föll mjukt utanför fönstret och det var en härlig stämning.




Efteråt gick vi på restaurang och drack lite vin, jag, Lisa, Erika och Ulla. Det var verkligen efterlängtat och vi passade på att njuta av vinet och av att äntligen få ses igen. Jag älskar mina vänner!


Lördag, fortfarande halt och krokfingrig, filmtime i soffan, levande ljus, pizza, mer film och mer mys. Så vart det plötsligt söndag...

Idag ska vi ut på promenad, kanske upp till gränby. Städdags är det också tydligen. Jag sitter i sängen med en stor kaffe och jag hör hur mannen far omkring med dammsugaren utanför. Kunde inte ha det bättre.



Hoppas ni får en fin söndag mina vänner, ut i snön med er:)

Glad tredje advent!






Inga kommentarer: