måndag 24 mars 2014

Ojojoj, nu var det länge sen!

Jag ska försöka komprimera allt vi missat rapportera här och det är mycket! 

Vet inte vart jag ska börja men i förra veckan fick vi långväga besök igen. Annica svängde förbi på sin roadtrip Härnösand -Lund - Uppsala - Skyttorp - Härnösand, en resa på nätta 200 mil tror jag det blev. 
Vi började lugnt med middag och vin och avslutade med shopping i 100 knyck. 


Tack för den här gången! Och tack för de vackra blommorna:)

Det kom ett paket på posten, av formen att döma borde det vara en fotboll men se nej, det var det inte.
Kära Vickan frossade en hel dag bland hyllorna på Ullared och fixade en helt ny sommargarderob till Svea. Två par skor, två långärmade tröjor, en tisha, en klänning, ett par tights (heter det så till bebisar?) och en collegetröja med luva och byxor. 
Bara ett par av skorna (kavat) skulle gå på närmare 500kr normalt och nu gick hela kalaset på 700. Ett riktigt kap! Tack Vickisen!

I fredags åt jag lunch med en av mina ersättare på jobbet, vi pratade en del om vad jag tänker om framtiden. Det är plågsamt eftersom jag inte tänker mig en framtid med det jobbet. Usch och fy, jag vill inte börja jobba där igen, jag är inte redo. Men du ska se att det löser sig, jag är hoppfull;)

Efter lunchen shoppade Svea och jag lite grand, inte mycket, inte skoj men nödvändigheter så som strumpor, trosor och....
Brillor:)

helgen hade vi det lugnt och skönt med promenader, restaurangbesök och lägenhetsvisningar. 
Svea och morsan fick ett efterlängtat bad. Vi skulle till stugan men beslutade oss för att ta det nästa helg istället.
Uppdraget att få ungen att äta sånt som inte producerats av morsans kropp fortsätter. Hon gillar helt enkelt inte att äta, det är bara frukt som funkar och tack och lov havregurt (som yoghurt fast på havre). Jag har just nu idag fått i henne någon cl av en färsk, ekologisk välling, "Otto", som jag spetsat med lite vaniljpulver. En cl är enormt mycket och ett fantastiskt framsteg. Igår fick hon testa min äggröra och det gillade hon skarpt. Toppen, toppen!
Vi jobbar vidare :) 

Att ungen kryper som ett proffs är ju redan känt men att hon ställer sig upp är nytt. En ny värld har öppnats sig för vår familj. Det är slut på lugnet:)
Frisyren börjar ta sig också;) 
Idag visar termometern på 15 grader i köksfönstret så jag tror att vi ska ge oss ut och plantera våra rumpor någonstans i lä och bara njuta. Välkommen solen, vi har längtat!

Ha en fin vecka allihop! 



Inga kommentarer: