tisdag 28 september 2010

Idag var det till att gå hem från jobbet, Risig i magen, inte kul. Men det har inte hänt ett dugg om man får säga så, jag har till och med ätit lite choklad i förebyggande syfte och det gick fint.

Till helgen blir det fullt ös så då får jag bara inte vara risig.
På lördag kommer middagsgäster på liten inflyttningsfest bla. Lisa o Palle, det ska bli super ;-)Här kommer bjudas på champagne så klart! Till förrätt blir det trattkantarellsoppa med tryffelskum. Sedan höstgryta på lamm eller nöt med goda heta korvar och rotfrukter, lite rustikt Italienskt typ. Till det skall jag göra surdegsbröd och bjuda en massa rykande ostar. Desserten blir en efterlängtad favvo. Crème brûlé! Hittade en flaska Muscat de Beaumes de Venises från 1996 i skåpet så det kommer bli alldeles fantastiskt gott hoppas jag. Den kan ju vara lite skadad av alla flyttar och kanske inte helt rätt temperatur ovanför kylskåpet heller. Men vi får nog trevligt ändå!




På lördag skall vi gå på Krom på teaterbaren. Tydligen spelar Plantera, ett coverband på typ Pantera. Det ser jag fram emot....
Söndagen kan jag räkna ut redan nu vad som händer med, inte mycket alls. Blir nog soffan och på sin höjd en lite promenad.

Nu är mor flyttad och klar då, hoppas hon får det bra i Falun med sin Göran. Jag tror det kan bli en resa upp under våren. Blir det sommarhus här så går nog tiden åt till det på helgerna men en lite sväng upp hinns nog med.



Inga kommentarer: