lördag 9 oktober 2010

Lördag igen, solen skiner för en gångs skull.
Denna vecka har verkligen bara flugit förbi. Tur att man har en kalender, då har man iaf chansen att hänga med lite grann, åtminstone kan man ta reda på vilken dag det är och vad man förväntas vara just nu... Möten, möten ,möten. Inte för att jag klagar, jag älskar mitt jobb och det känns oerhört lyxigt att kunna säga så. Trots att man har att göra med ett stort antal puckon och en hel del problem så är det ändå väldigt givande. I Love Fazer.

Middagen förra helgen blev precis så bra som jag hoppats på. Helt fantastiska gäster och maten blev perfekt. Muscaten var inte förstörd och blev en riktig succé till ostarna. Jag längtar till nästa gång! Hur många veckor måste gå mellan bjudningarna utan att man verkar stalking?

Nu är det fullbokade helger fram till nyår känns det som. Denna helg är det julmarknad i Österybruk. En tradition, som kanske iof är möjlig att bryta nu, men det är väldigt mysigt där. Vi får se...
Jag hade hoppats på attfå biljetter till Volbeat i kväll men det verkar helt kört. Någon som har biljetter över?
Förra helgen var det ju fullt upp varje dag och den avslutades i Örsundsbro på Mickelsmäss med min lilla darling Ludwig, hans mamma Malin och Annica. Där shoppades det i bra takt. Ludde fick en julklapp i all hemlighet... En Bärstaklämma slank också ner. Smarro.
Nästa helg bär det av till södra stockholm. Bettan o Joel bjuder på middag och det ska verkligen bli spännande. Där får man mat på franska som alltid överträffar förväntningarna. Inte för att förväntningarna är låga men för att de är så otroligt duktiga på att laga god mat. Jag längtar!
Sedan är det dags för halloween, Annica ordnar spökfest och jag har inte varit på en sån på säkert tio år. Det kan bli kul.
Sedan skall vi kramas i Göteborg, Vickan o jag!!! Vi brukar ju ta en tjejhelg i stockholm på höstkanten men nu tar vi det i Gbg. Jag måste ju se hur hon bor innan de flyttar ut till huset.
Ja, sen är det nog jul, typ.
Tack och lov att man har en kalender....

Kram på er i solskenet!




Inga kommentarer: