lördag 19 januari 2013

Mas Palomas Princess

Ok, nu har ni väntat länge nog. Jag är glad att ni är kvar...
Här kommer en uppdatering från semestern. Vi bodde på ett stoooort hotell som var riktigt fint.

Här är vårat rum med en säng som var två meter bred. Tyvärr hade man missat den lilla detaljen madrass så första natten sov vi direkt på resårmadrassen vilket var endast snäppet mjukare än golvet. Sedan kom de snabbare än kvickt med två bäddmadrasser. Så sov jag skönt hela veckan.

Det lyxiga badrummet i marmor. Stort badkar som vi båda fick plats i ;)

Poolen nedanför balkongen. Den var uppvärmd och var riktigt skön. För att få plats där måste man ställa klockan på ca 05.15 och springa ut med handduken och boka solstol. Alla var bokade när vi kom ut efter frukost. Vissa dök inte upp på hela dagen och det störde mig kraftigt men alla fick plats nån stans ändå. Vi låg vid den konstgjorda stranden och njöt.

Här är bilder från hotellet. Det är enormt! Restaurangen tog 900 pers....

En dag gick vi i vattenbrynet längs öknen mellan Mas Palomas och Playa Ingles. Det var en mil vilket vi inte visste när vi satte av. Ungefär 2/3 av den öknen var avsedd för nudister. Det var en rolig promenad men vi somnade tidigt båda två den kvällen, utmattade av strapatsen men mest av vad vi sett.

Tråkigare kan man väl ha det eller? Den dagen hade vi 25 grader varmt och hos mamma i Falun var det -18. Snacka om skillnad. Vi var på precis rätt plats vid rätt tidpunkt:)

Vi åkte in till Playa Ingles för att äta middag på det ökända Playa Del Sol, danspalatset känt från tv. Vi var i stort sett ensamma när vi kom vid sextiden med halv nio var det proppat av dansanta 55-plussare. Det är deras partysemesters totala inneställe. Alla är där! Vi missade tyvärr Lillbabs men fick njuta av ett dansband från Stockholm. Tydligen får de inte betalt för att spela där men de får ta med sig familjen och bo gratis under den tiden de uppträder.

Stället vänder sig som sagt till äldre men inte 17 är det så värst oskyldigt heller. Pensionärerna släpper loss även de på semestern... Detta fanns på herrarnas toalett och inne på damernas satt en automat med smaksatta kondomer.....

Kom just på att jag rekommenderade mamma att åka dit. De gillar ju att dansa så det skulle passa perfekt. Men nu ångrar jag mig. Hon åker INTE dit.

Vi hade en riktigt skön semester och bodde fantastiskt fint men nu är vi hemma igen i snö och minusgrader. Det är inte ok. Vi ser nu fram emot en fin vår och en underbar sommar. Sen åker vi tillbaka i januari nästa år hoppas jag. Det är så skönt att komma bort från kylan och bryta den långa vintern.