måndag 4 februari 2013

Genväg är senväg - Kelda

Igår skulle vi lyxa till det med en fiskgryta.
Vi hade lax, torsk och räkor. För att slippa jobba köpte vi en färdig soppa från kelda. Det skulle vi inte ha gjort för fasen vad vi fick jobba för att få skiten att smaka bra. Urk på burk säger jag bara. Köp aldrig den! Dessutom innehåller de bara en massa tillsatser och jag skulle aldrig ha köpt den om det inte vore för att jag för en gångs skull var lat. Så en stor varning för keldas färdiga soppor på tetra.

Som tur är klarar vi en hel del min man och jag så tillslut fick vi till det utan varken vitt vin eller saffran, det blev chili, vitlök och citron istället. Det blev riktigt gott faktiskt, långt ifrån ursprungssoppan.
Ett gott surdegsbröd att doppa så vart middagen världsklass.

Kram på er!



Inga kommentarer: