fredag 29 november 2013

Barnvagnsmaffian

Jaha, då har jag varit med om att invadera en restaurang beväpnad med barn och vagnar. Vi var åtta morsor som efter en förmiddag på biblioteket skulle äta lunch ihop. Lättare sagt än gjort med alla vagnar men vi fick till det till slut på American take away.
Jag trodde aldrig jag skulle bli en sån, lattemorsa, (just idag var jag kanske mer en pizzamorsa;) som blockerar alla caféer och gångbanor men nu blev jag det. Det var kuuuul!!! 


På restaurangen fanns gott om utrymme för vagnarna i entrén så vi var inte direkt i vägen faktiskt. Faktum är att folk skrattade åt oss (med oss hoppas jag iofs) och vårt kaos. En kräks, en skiter, en gråter. Jag såg min chans att få jobba lite och sprang med pizzabitar till höger och vänster och servade alla (min lilla ängel sov sig genom hela dagen. Sviter från gårdagens sprutdrama).

Efter lunchen var det dags för massage och där var det SM i gnäll. Inte en unge var glad och tacksam för att vi spenderar två timmar på att massera dem och mysa. Ingen! 
Alla grinade om vart annat men det var ett ganska mysigt kaos. Svea var hyfsat nöjd men väldigt loj och vi fick gott fika (det var jag som bakat;)

En blåsig och händelserik dag för oss båda. Hon har lite feber och var jätteledsen när hon skulle sova. Hon gallskrek till och från i en timme innan hon slocknade av utmattning. Nu ligger hon här bredvid och hulkar i sömnen, stackars lilla snuttan. Hoppas det är bättre i morgon! 

Kram!

Inga kommentarer: