lördag 9 november 2013

Fotjäkeln och sånt...

Idag har jag äntligen röntgat foten som jag har så ont i (och har haft sen i mars-april...)
Får svar nästa vecka när jag träffar läkaren men jag tror det är en spricka eller en stressfraktur. Vi får se...

I väntrummet läste jag naturligtvis Svensk damtidning och hittade det här:
Vem är "Nojnoj"? Har aldrig hört talas om människan! Är det nån av er som vet, Ditti, Sassa, Greven, Jompe och Mojsan?
Borde inte vi ha mötts, om inte annat på rivieran? 
Jag har en teori. Vad tror du om det här Lisa "Bibsan" von Stake, med tanke på hennes efternamn, kan det vara den förtjusande damen i den originella klänningen vi mötte på Krusenberg tro? 
Hennes herrgårds-alter ego? Om så är så har vi en finfin story att sälja till Svensk damtidning (eller högstbjudande). Och då menar jag verkligen finfin;)
Det går vilt till i de fina salongerna ibland...

Appropå fina damer så stötte vi faktiskt på två stycken på ackis. Den första var Anki Johansson (som tagit tillbaka sitt gamla efternamn som jag inte minns). Min gamla kompis Cissis mor. Hon var fräsch och snygg, precis som för 25 år sen. Vi visade upp Svea och hann knappt inte mer än hälsa för än nästa dam gled upp. Det var ingen mindre än Kerstin (som också bytt efternamn som jag inte minns, Waxén?) Lisas mor! Stiligare än någonsin och alltid lika trevlig. 
Det var jättekul att träffa dem båda. Appropå svenska damer, det här är två med riktig stil!




Inga kommentarer: