tisdag 21 januari 2014

Lycklig näsa

Tänk att vi kan minnas dofter så väl. Att de kan förknippas med en maträtt mamma lagade 1982, eller  lukten i badhuset, eller parfymen den där killen hade. Det kan ju vara både bra och dåliga minnen så klart men att det sitter så starkt i minnet tycker jag är häftigt. 

Just nu är jag lycklig för här hemma luktar det smekmånad!! Det är varken solcrème med cocos eller  paella. Nä, det är en blandning mellan vanilj och citron som sprider en underbar doft från badrummet. Precis så starkt som det kan dofta i badrum på hotell utomlands. 
Jag har lämnat toadörren öppen för att få den där varma semesterkänslan i hela lägenheten och det doftar sååå gott! 

Jag sa ju det, dofter sätter sig på minnet, på gott och ont. Jag älskar doften av klorinskurade badrum med extrema luftrenare i vanilj a la Spain. Jag älskar smekmånadskänslan:)



Haha! Nu har min käre man fått bästa uppslaget till bröllopsdagspresent till mig - Ett doftblock i vanilj och en flaska klorin. Gu så romantiskt! 

Inga kommentarer: