måndag 23 juni 2014

Midsommar vid kusten

En tradition vi har är att glömma västerbottenspajen, så det var bara att sladda in på Coop och köpa en i sista stund. 

Eftersom jag i all packningshysteri (hur mycket grejer kan en tiomånaders behöva??!!!) glömde klä mig själv och åkte iväg i en tråkig tisha som var inne på dag tre (eller fem), så fick jag låna en klänning av systern. 
Den var fin. En långklänning. Men inte på mig. 

Sen fick vi sätta oss vid dukat bord och avnjuta middommarmaten och det var så gott!
Syrran hade gjort en snaps på citron och dill och det var bland det godaste av snapsar jag druckit. Blev bara en dock men med många visor till. Vi sjunger hellre än bra i vår familj...
På kvällen satt vi ute i den härliga midsommarnatten och frös halvt ihjäl men vi hade musik-quiz och det var fantastiskt kul. Det finns filmbevis på systrarna Windhs begåvning men det är absolut inte för allmän beskådan....
Dagen efter mådde vi bra allihop men när vi närmade oss stan satte suget in. Vi kapitulerade, åt och somnade 17.30, hehe. Det var en kul midsommar. Hoppas ni också hade det fint även om inte vädret var riktigt med på noterna.

Tjingeling!





Inga kommentarer: