söndag 1 juni 2014

Vad vi hittat på i helgen....


Det har varit skönt att ha maken hemma i fyra dagar. Vi har storhandlat och pysslat hemma, sånt som vi inte hunnit med på ett tag. Urk vad det blir rörigt när det bor barn i huset, jag hinner verkligen inte med att hålla snyggt och rent längre. Det stör inte mig så värst mycket, jag gör ju säkerligen något mycket viktigare än att städa (blogga tex;) som att underhålla ägaren till alla leksaker, nappar och ugglor. Det gör jag med glädje! Men det finns en gräns för hur skitigt och rörigt man får ha det tycker jag och den är passerad här hemma nu. Stresstest nr uno var igår när vi fick ett spontanbesök av syster med familj. Det gick bra, de är väluppfostrade och sa ingenting. Björn valde dock att spendera hela vistelsen på balkongen....

Ibland känner jag att, nej Svea, kryp inte där, det är så dammigt/skitigt. I nästa sekund tänker jag, ok, kryp där, så slipper jag dammsuga.... 
Suck! Trött nu!


Igår åt vi lunch med syrran och gänget på nya Skarholmen. Det var fint där även i regn. Vi satt ju inomhus tack och lov och det var rofyllt att titta ut över vattnet när regnet öste ner. 
Jag är inte imponerad över skärgårdsbuffén alls, snål och tråkig utan matglädje, färg-och formtänk.
Men det är jag det. Killarna tyckte det var jättebra och slevade i sig sill för fulla muggar.
På vardagar äter man två och betalar för en, möjligen kan det vara mer prisvärt då...


Efter skaris åkte vi som sagt hem till oss för en fika. Vi stannade på Brantan och köpte en god kaka som skulle ha räckt till halva stan. Det finns kvar, kom och fika!

Det var kul att ha dem här och vi mös i flera timmar. Iaf killarna på balkongen, med en flaska whiskey.
Kanske var det anledningen till att B satt där ute hela tiden och inte hemmets ostädade insida. Hoppas. 
Syrrans fina halsband som en viss lite tjej tyckte mycket om att pilla på:)

De fick med sig ett stort antal kuddar och filtar som nu pryder deras nya fina terass.


Tack alla för en mysig helg!


PS. Om ni tar fikainbjudan på allvar, ring först så vi hinner gräva fram kaffebryggaren bland allt bråte;)











Inga kommentarer: