måndag 16 juni 2014

Storm och stugliv

I lördags blåste det halv storm och vi ställde in resan till landet. Istället åkte vi till Ulva kvarn och fikade med Kjell o Mona.

Igår for vi direkt ut till stugan när vi såg vädret. Vi hade turen att farmor och farfar ville följa med så medan de promenerade med Svea hann vi med en hel del.
Som att klippa gräset tex. 
Det är fint med blomsterängar (men kanske inte i trädgården). Hade det varit midsommar denna helg hade vi haft massor av blommor till stång och kransar men nu är de borta. Fint blev det till slut.

Poolen är klar och bör vara uppe i en 27-29 grader till nästa helg (hoppas jag).

Vårt lilla barn står själv och går några steg, men endast när hon inte själv är medveten om det. Vill vi att hon ska gå så kryper hon... När vi minst anar det så går hon. Skruttungen är knappt tio månader men redan på benen.

Det var supersnällt av farmor och farfar att hjälpa oss hålla ordning på henne så vi fick fixa lite. Jag tex målade huset.
Jag tänker inte säga att det var dumt att börja måla huset höggravid förra året. Att jag naturligtvis inte kunde klättra upp och ner på stegar och hinna klart innan barnet dök upp. Tänker heller inte säga att det var dumt att tro, att jag skulle kunna måla klart huset i år, med en vilde hängandes i kjoltygen. Aldrig.
Huset är jättefint i sin fina nya färg och vi är supernöjda. Och nu är ju nästan tre sidor klara. Sista sidan tar jag nån annan dag, när tid finnes eller farmor och farfar tagit igen sig och orkar en omgång Svea till. Hihi.

Såhär trött och skitig kan man vara efter en heldag på landet. Vi har haft det skönt och nu längtar vi verkligen efter farsans semester så vi kan vara där ute var enda dag.

Puss o kram!





Inga kommentarer: