måndag 28 mars 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig....

En sak jag lärde mig i helgen var att vitt vin är mycket bättre för mig än rött. Jag drack vitt hela dagen hos Jocke och blev inte sjuk alls på söndagen. Bra! Lite trött men så är det väl alltid.
Iaf så blev det inga tapetbutiker men dock en bröllopsmässa. Det var ingen höjdare direkt mer än att H fick vara med på en BH-skola. Han tyckte nog det var intressant....

Ella fick frigång tidigt, vi körde henne till fyrishov med Jullan och Klara, sedan åkte vi ner på stan och åt sallad på Cupido. Mums! Jag var så hungrig så jag höll på att svimmma. Hade kunna offrat min högra hand för all smörgåstårta som fanns i Storvreta den morgonen.

Sedan shoppades det lite, jag köpte linnebrallor och en Rolling Stones t-shirt och H köpte en Rolling S t-hirt och en långärmad. Mina brallor var för små, naturligtvis. Vi hade också handlat lite kläder till Ella som belöning för att hon är så otroligt duktig i skolan. H var på utvecklingssamtal i veckan och kom hem med ett leende på läpparna. Hon är tydligen outstanding. Det skall löna sig tänkte jag och shoppade loss på HM. Tjejen kan inte ha 170cl längre, det skall vara small eller m för henne fick jag erfara. Så där har jag också lite plagg som skall lämnas igen. Det tar tid att shoppa rätt....

Idag stängde jag av klockan och sitter nu vid köksbordet med en kaffe. Tänker inte åka till något av alla jobb har jag bestämt. Jag tar det hemifrån idag, det är en väldigt bra förmån jag har. Och det skall utnyttjas nu i vår kan jag lova.

Inga kommentarer: