söndag 20 mars 2011

O´boy, vilket vackert väder

Idag skall jag vara ute hela dagen minsann!

I torsdags fick min blivande make med mig ut på rajraj. Det var St Patricks day och då måste man dricka Guinness. Det gjorde vi, på O´Connors. Vi försökte komma in på Buddys men det var smockat redan kl 19... Vi tog bara en öl på O´Connors för det var så oerhört mycket folk och jobbigt, sedan gick vi till Bullit istället. Där var det lugnt och där fanns skinnsoffa att sitta i jämfört med O´Connors träbänkar. Vi var hemma vid 21.30 så det var ingen helkväll direkt men, det räckte gott och väl för att göra mig halvdöd på fredagen. Jag är klen!
Det tokiga var att på fredagkvällen skulle Lisa komma på middag och det betyder automatiskt mycket vin. Inte direkt vad jag var sugen på men jag gjorde mitt bästa. Vi hade väldigt trevligt som vanligt. Jag gjorde bulgursallad med grönsaker, lime och koriander, vitlök- och citroncrème fraiche och lammrostbiff. Mums! Till det drack vi Cafè från KWV som passade utmärkt.

På lördagen vaknade jag tidigt och gick upp och gjorde kaffe och mackor. Jag åt en tugga av mackan sedan kännde jag att jag mådde väldigt dåligt...
In på toa och må illa... Jag blev sängliggande med världens huvudvärk ända till kl. 15!!! Min darling drog iväg en stund och kom hem igen med alvedon, resorb och en påse hamburgare. Jag drog i mig det och tog en dusch sedan var baksmällan som bortblåst. Vilken man! Så eftermiddagen spenderades i solen på balkongen vilket var just så mycket jag orkade med igår.

Så, idag skall jag vara riktigt aktiv efter två dagars baksmälla. En sak är säker dock, jag är riktigt dålig på att dricka alkohol. Har nog fått det efter min mor. Om jag inte minns fel blir hon också dålig ganska lätt.

Nu ska vi ut i solen, kanske drsr ut till stugan minsann.
Ha en härlig solig söndag alla kära!


Inga kommentarer: