fredag 27 april 2012

Äntligen fredag


Som tur är så smäller mannen igen dörren när han går, kvart över fem, så att vi ska vakna ordentligt...
Tack så snällt.

Så, nu är klockan halv sju och jag har tränat och ätit frukost. Ska till previa idag och träffa min handläggare på försäkringskassan igen. Hon som inte hälsade på mig sist, eller sa hej då heller för den delen plus att hon glömde mina utbetalningar i två månader. Det ska bli trevligt att ses.
Min chef ville byta tid på detta möte sa hon igår!! hon hade något jätteviktigt hon inte kunde avboka och då bokade vi detta möte redan i februari. Skönt att få kvitto på att man är värdefull. Sånt beteende uppskattar inte jag. Så jag börjar morgonen med ett möte med två personer som jag redan är putt på. Jag ska göra ett strålande intryck och vara trevlig, alla förtjänar en andra chans annars får jag inga pengar....

Nåväl, det är trots allt fredag så jag har stora förhoppningar att det ska bli en bra dag. Solen skiner för fullt redan nu.
Bilen ska fyllas med grillkol och korvar och lite plantjord, sen ska vi svischa ut till stugan och röja.
Vi fick en julros av Sofia på bröllopet och den ska planteras ner i backen där ute. Hela tallen som föll ska till brasan. Dit skall också en garderob och en kökssoffa bla. Skönt med privat brasa där man får dumpa det mesta...

På lördag är det festival i Örsundsbro med ankrace och spektakel, det ska vi besöka och på söndag kommer pappa med släpkärra och hjälper oss att köra bort skräpet. Hela helgen ska vi ha strålande sol och bara njuta. Välkomna ut!

Puss och kram och sol till er alla!

Inga kommentarer: