lördag 21 april 2012

Så trist


Idag vaknade jag klockan sju och måste erkänna mig utvilad. Det blev ett stort antal timmar i sängen igår men det behövdes säkert. Men att vakna upp till det här pissvädret gör det verkligen inte lättare. Någon på tv4 sa att det skulle bli sol idag på dagen, jag tror på henne för det här är trist.

Nu har allt sjunkit in lite men vi förstår ingenting, nån av oss. Vad hände igår?
Jag måste ringa på måndag för att få lite klarhet i det. Den där operationen vill jag ha omgående, här finns ingen tid att spilla och jag tänker inte vänta länge. Vi har ju bara året på oss.

Den här helgen hade vi planerat skulle vara ljus och glad. Våra små skulle ligga och befrukta varandra och sen skulle de få komma tillbaka på måndag. Nu är det bara grått och de små ligger i en frysbox. Nä, det låter ju verkligen inte roligt.

Typiskt att det här hände en fredag och vi måste vänta hela helgen innan vi kan få svar på frågorna, jättetypiskt. Och typiskt att det inte blev som vi tänkt oss. Varför drar de egentligen såna viktiga saker med en drogad ledsen människa? Jag minns ju ingenting! Henrik minns inte mer än jag heller stackarn. Det är inte rätt tycker jag.
Men som en vän sa, det är bra att de upptäckte det här nu när det finns chans att operera. Det vore synd att sätta in ägget när det ändå inte haft någon chans. Och det är sant, de fyra små jag skrapade ihop kan vi inte slösa bort.
Vad läkaren upptäckte är att någonstans där inne är jag nästan helt ihopväxt så inget kan passera. Det är troligen det som orsakat vårat problem från början. Det är ingen svår operation men än dock en lång försening.

Kanske tar vi en promenad för att rensa tankarna annars tror jag att jag kryper tillbaka ner under täcket.
4,4 kg gick jag upp av sprutorna och det stämmer ganska väl med det antal ägg som fanns. Jag undrar hur det funkar, om det bara är vätska som försvinner av sig själv? Den där promenaden kanske kan vara på sin plats. Vi får se.

Om jag inte svarar i telefonen är det för att jag sover eller inte orkar prata, inget personligt alls. Jag önskar er en fin helg trots deppvädret så återkommer jag med mer om det här på måndag.

Kram!



1 kommentar:

Anonym sa...

Kramar från mor