söndag 2 september 2012

Regnig helg


I går var det inte något roligt väder direkt så att åka till landet var det inte tal om. Istället tog vi det lugnt, hela dagen. På kvällen åkte vi ner på stan och åt middag och tog en drink. Det var jätttemysigt! Kommer inte ihåg när vi var ute och åt tillsammans senast, (Det kan ha varit för ett år sedan när vi blev förnedrade på Svenssons stationen). Nåväl, mina vänner var på 40-års partaj och svängde sina lurviga medan jag fick stanna hemma pga magen och det var inte varken rättvist eller roligt så vi bestämde oss för att äta lite gott.

Vi åt på Thai Village som har funnits i stan sedan Elake Måns la ner och det är väl snart 20 år sedan.... Inte en enda gång har jag varit där för än i år och det är ju ett toppenställe! Om man gillar asiatisk mat. Där finns mongolisk buffé, man plockar ihop sina favoriter av kött, fisk eller skaldjur, grönsaker och sås och sedan fräser en kock på det lite snabbt medan du ser på. Så fräscht! De har också Dim Sum, sushi och vanlig buffé. På bordet stod ett ljus och en röd ros i en vas så det kändes som att vi var på date. Romantiskt!

Efter det gick vi till Biztron vägg i vägg och avslutade kvällen med en drink.

Sedan hem och krascha i sängen 23.30.


Även idag regnar det... Vi måste ut till stugan och fixa lite men fy vad det bär emot när det bara öser ner. Skitväder! Jag tror jag ska gnugga geniknölarna och på ett listigt sätt få mannen att förstå att Ikea är ett mycket bättre alternativ.
We will see....

Kram!


Ps. Ang operationen kan jag berätta att det gick bra. Det var flera sk polyper som växt ihop till en stor klump men de fick bort allt. Nu mår jag bra, det gör lite ont så klart men det är bara att ta det lugnt. Om en månad är det dags att sätta in ägget, håll tummarna!




2 kommentarer:

Malin sa...

Såklart vi håller tummarna! Det är dags nu :) Puss syster!

A. sa...

Tack syster! <3