torsdag 26 december 2013

Jul, jul, traditionssjuka jul...

Precis som förra året ligger jag nu nerbäddad och huttrar, dvs när jag inte sitte och gråter på eller ligger och kramar toalettstolen. Vilket skit alltså, att bli kräksjuk till jul. Förra året var precis lika dan fast då var det en liten Svea som spökade i magen, det är det inte i år, det vet jag för maken har nämligen samma åkomma. Bara Svea är frisk och det är jag så tacksam för.

Svea med fina farfar Kjelle:)

Men, vi hann ju i alla fall fira svärmor Mona på hennes födelsedag i söndags. En trevlig lunch med tjocka släkten. På måndagen fikade vi hos gammelfarmor (som varit kräksjuk). Vi hann också fira julafton här hemma, bara vi tre. Världens mysigaste julafton hade vi.
Sedan hann vi fira halva juldagen hos pappa och Brittis med god mat och trevligt sällskap och fina julklappar till skruttan, det var när vi kom hem därifrån som det bröt ut och toan blev min bästa vän. 
Fy 17 så värdelöst. Idag har vi bara legat i sängen och sovit och vilat så i morgon borde vi vara krya igen. Vi håller tummarna! Skulle egentligen ha åkt till mor i Falun i morgon men det får vi skjuta på, möjligen kommer vi iväg på lördag. Vi får hoppas! 

God fortsättning på er! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

krya på dig.Anneli

A. sa...

Tack Anneli! Vi har ju en nyårsmiddag att se fram emot så vi jobbar hårt på att krya på oss.