fredag 6 december 2013

Torsdag

Äntligen dags för läkarbesök med min bökiga mage. Den har krånglat sedan förlossningen och verkar inte ge sig. Har lämnat en del prover men läkaren hade tyvärr inte fått svar på alla än så hon kunde inte ge några besked idag heller. Jag remitteras till mag- och tarmavdelning (vad det nu heter) på ackis för utredning, det känns både bra och skrämmande. Både mor och syster har problem med magen så det är inte konstigt om jag också åkt på nåt men vi håller tummarna att det går  över av sig självt snart.

Efter läkarbesöket drog vi iväg till Camilla och fikade. Tvärnybakade lussebullar (de kom precis ur ugnen när vi kom) och hembakade kakor bjöds vi på:) Får plötsligt en känsla av att jag glömt något och det hade jag. Babymassagen!!! Hopp och hej, tack för kaffet och iväg drog vi fortare än kvickt. Tack för de fina skorna och de gulliga stövlarna kära du! Vi fortsätter fikat en annan dag;) 
Jag har bara en sak inbokat varje vecka och det är massagen på torsdagar. Hur förvirrad är man egentligen om man inte minns en enda sak? Bara undrar. 

Körde så fort det gick i snöslasket, hem och hämtade oljan och ombyte mm och vi kom faktiskt dit först av alla. Svea var helt ointresserad idag och babblade sig igenom hela mysstunden. Jag fick massera hennes ben och rygg men mage, armar, bröst och ansikte gick inte. Hon kämpade sig bort från sin lilla matta och in mot mitten av ringen, som om att hon försökte fly, så jag lät henne hållas. Hon ville busa och inte mysa, hon bestämmer;)  
Det är så jäkla gulligt när alla små bara ungar iförda endast blöjor ligger i ring. Jag har ju föreställt mig att det ska vara så lugnt och mysigt men ungarna har helt andra planer. Babbla, jollra, åla, böka, grina, vara hungrig, skita på sig, prata med grannen eller sova. Kaos! Fast helt underbart mysigt kaos. Babymassage är mer en träff för pratglada och fikasugna morsor. Vi kladdar lite olja på barnen och sen fikar vi!!! Närå, det är faktist väldigt bra och barnen gillar det jättemycket:)

I morgon är det äntligen fredag igen och storm är utlovad. Jag tjatade ju om avsaknad av julkänsla och det men snöstorm är lite att ta i, hoppas vi slipper det värsta ovädret iaf. Men om det kommer så hoppas jag att snön får ligga kvar. Slask är inte kul.

Håll i hatten och trevlig helg på er, kram! 

Inga kommentarer: