onsdag 11 december 2013

Cornelis 111212


Vår fina, älskade Cornelis Brasse Blinkers aka Kurtan, har idag varit borta i ett helt år. Det har gått så fort och så oerhört mycket har hänt och jag har saknat honom varje dag. Det är så mycket som påminner om honom både här hemma och på landet, i sängen, på balkongen, i handfatet och när vi har fredagsmys:)
Han älskade brieost, oliver, choklad, ostbågar och faktiskt ölkorv. När jag gör kaffe, han var galen i kaffe. När jag ska sova kan jag känna hans tass som puffar på mig så jag ska vända mig om så han ska få plats bredvid mig. Det gjorde han varenda kväll om jag låg åt fel håll. Jag kan sakna honom bara av att titta på garderoben han brukade sitta uppe på och blicka ut över sina ägor...
Platserna påminner mig mycket men det är på en liten hylla, högt upp med bra utsikt och fri tillgång till kaffe;) i mitt hjärta som han finns.



Jag saknar honom oerhört mycket, min lilla surkart till gammelkatt💛😻☕️


Inga kommentarer: