tisdag 24 december 2013

Julafton 2013

Igår körde vi en sista shoppingtur på Gränby för att umgås med lite glada, lugna harmoniska julfirare. Efter shoppingen for vi till min farmor för lite julfika. Det var jättemysigt och vi babblade i tre timmar! Svea älskar gammelfarmor:)



Väl hemma hade vi uppesittarkväll med lite julpimpande och tjuvstart på julbordet: Jansson, H's hemgjorda köttbullar, prinskorv från Tillman och skinka med Fyris senap. Det godaste av det goda alltså! Sen glögg och peppisar med ädelost. De flesta av oss var uppe och mös, någon sov...


Jag min slötänkta amningsmaskin som inte vet vad jag säger sitter och funderar över julklapparna och slänger helt sonika ur mig:
- Jag är jättenervös över din klocka! Och vänder mig till H.
- Klocka? Ska jag få en klocka?!
- Eeeehh, näää! Jag sa fel! Jag menade "julklapp" men jag tänkte på att klockan är mycket!! (Snälla gå på det) Felsägning, amning, virrig. Bla, bla, bla.....
Så jäkla bortgjord!! Försökte vifta bort det som en helt normal felsägning men det funkade inte. 
Alltså, jag är så jäkla virrig!!! Det är läbbigt faktiskt.

Nu är det julafton Och min man har fått en fin klocka. God Jul till er alla! 

Inga kommentarer: