lördag 1 februari 2014

Ortopedski

Var kallad till ortoped idag på återbesök. Trodde det gällde handen men icke, det gällde knät. Husläkaren hade ordnat tid åt mig vilket var toppen men på kallelsen stod det återbesök och jag tar för givet att det är handen som opererades för sex månader sedan. Men det var knät som jag var inne för senast 2009. Can you say vårdgaranti....

Nåväl, jag gick dit och pröjsade 300 pix för att få veta att inget finns att göra. 
Inget. Någon hade gärna fått ringa mig om det istället, det hade varit helt ok. 300kr för ett pissmeddelande. (Det hade väl kanske funkat fint om man var självplågare - eller överbetald).

Ok, nu får jag leva med trasiga knän och får anpassa mina rörelser till vad knäna tål. Som hittills då, typ ingenting. Troligen är det en gammal skada som nu börjar visa sig, kan vara från att jag var barn och som kommer fram nu i äldre dar. 

Min fina vän Vickan muntrade upp mig här om dagen med det här. 


Tack käraste du! Puss!