fredag 2 oktober 2009

Äntligen fredag




Jag har slagit mig till ro på den stora sköna sängen och helt låtit mig svepas in i helglugnet. Jag har fått tonfisk till middag. Smarrigt.

Matte lagade lyxmiddag. Grillad oxfilé, rödvinssky med vit tryffel, sockerärtor, sallad på spenat, ruccola, melon och cocktailtomater och en riktigt smarrig potatisgratäng. Yummie! Men inte så intressant för mig. Sascha däremot älskar kött men hon var inte hemma när de åt så hon missade hela kalaset.


Nu är det dags för Idol så hon kommer nog släntrandes till sängen hon med snart.
Hon borde göra det eftersom hennes dygnsrytm
gör att hon sover vid nio-tiden. Hon satte sig vid datorn med ett glas vin så det kanske dröjer lite extra idag. Ingen stress, det är ju helg!



Hon har servat bilen idag och fått punga ut med 5400kr så hon är lite sur. Inte minst för att hon (utan att berätta för någon) redan shoppat upp lönen denna månad. Hur kommer det sig att bilhandlare kan slänga in en så där 1200kr och kalla det för moms?
Det är tydligen helt normalt för dem. Frågar man efter priset så menar man väl "hela" priset...
Där rök den nya Odd molly-koftan som det län
ge spanats på. Surt.





Nä, nu prasslas det med chipspåsar så snart kommer väl hela gänget och hoppar ner i sängen. Det är dags för fredagsmys!



Inga kommentarer: