torsdag 1 oktober 2009

Trötthet, fiskpinnar och hotelltips



Har legat nerbäddad sen i fredags i diverse krämpor. Snor, snor, nys och snor och så lite feber på det.
Värst av allt är nog den megastora finnen på kinden och den självlysande näsan.

Idag åkte jag i alla fall till jobbet för ett möte mellan kl. 10 och 11. Tänkte att jag klarar det, eftersom jag direkt efteråt kan åka hem och krypa ner under täcket och fortsätta mitt snorande.
Halv fem kom jag därifrån!!!
Ren galenskap. Jag ska bara, jag ska bara....

Snacka om att jag var slut när jag kom hem igen. I morgon måste jag in igen men då kan jag börja vid två.
Får ju inte smitta ner alla andra heller så de får gå hem innan jag kommer. Hur kan man vara så dum att man är sjuk över ett bokslut?

Nåja, eftersom H uteslutande glömmer bort sin matvecka fick jag stanna och handla på vägen hem och direkt ställa mig vid spisen. Precis vad jag förväntat mig men ändå surt.
Superkock som jag är lyxade jag till det med fiskpinnar och hemgjort mos.

Tjo hoo, släng dig i väggen Anna Anka!



Något som gjorde mig på alldeles finfint humör var att Desperate Housewives börjar nästa tisdag kl 21 med ett dubbelavsnitt. Jag kommer ligga som klistrad i sängen med massor av godis och bara njuta.
Äntligen tillbaka!



Snart är det dags för min och Vivans helg i stockholm. Jag håller på att undersöka vilket hotell som får äran i år och vad vi kan roa oss med. Förra året blev det hotell Hellsten, ett underbart hotell med supermysiga rum. Jag kan inte hitta samma förmånliga pris nu så det blir nog något annat hotell.
Synd, för det var verkligen super.
Vi åt middag på restaurang Rossini på Tulegatan, en fantastisk restaurang med underbar personal. Kanske för att de trevliga "Italienska" servitörerna bjöd oss på drinkar i baren....
Maten var alldeles underbar och jag är verkligen inte lättflörtad när det kommer till restaurangmat.

Tagliata di Entrecote Black Angus
Grillad Black Angus entrecôte, serveras med ruccola, hyvlad parmesan, jungfruolja och pressad citron.

Detta tillsammans med ett glas rött vin av okänt märke och en riktigt stor bit anklever som fick smälta ut över entrecôten. Vilken kväll!

Ska bli jättekul och jag ser fram emot det i år igen!










Inga kommentarer: