onsdag 11 maj 2011

Brudklänning klar!

Nu har jag äntligen bestämt brudklänning. Det var inte det lättaste kan jag säga. Efter ca två timmars surfande varje kväll sedan frieriet i januari hade jag fortfarande inte hittat någon passande klänning. Paniken började komma till mig för alla jag talat med sa att det är mellan tre och fyra månaders beställningstid. Det låter inte klokt! Men, så är det.
Så igår följde kära syster med mig på första provningen. Efter att ha kollat i en minut stod det helt klart, jag kommer aldrig hitta någon klänning! Alla klänningar var dekorerade med pärlor, stenar, broderier eller rosetter. Allt det som jag verkligen inte vill ha. Men vi fick ihop en fem sex klänningar tror jag och jag satte igång och provade. Den första klänningen var väldigt fin men lite liten, alldeles enkel och perfekt. De andra klänningarna hade massa stenar på bysten som skavde på armarna, det gick ju inte. En klänning satt riktigt bra men jag kännde ändå ett visst motstånd. Den tyckte syster var bäst. Sedan visade det sig att den allra första jag provade bara hade hängt kvar av misstag efter en annan kund, och det var den jag ville ha! Vilken tur jag hade.




Den här klänningen blir det inte. Men den var ganska fin.

Vissa små justeringar på klänningen jag valde och en 15 kg´s viktminskning så ska det här bli perfekt. Jo, kvinnan i butiken föreslog att jag skulle försöka gå ner lite....
Idag blev det nutrilett till middag, tack så hemskt mycket! Men hon har rätt. Jag har ingen aning om vart allt kommit från och hur det gick till men nu finns det här och det är ok. Men inte sörjer jag om lite av det försvinner.

Nu är jag så himla hungrig så jag måste gå och lägga mig. Good night!

5 kommentarer:

Malin sa...

Du kommer bli så fin i DIN klänning syster :) Det kommer bli perfekt!!
Puss och kram!!

Anonym sa...

spännande att välja brudklänning. måste varit meningen att den klänningen skulle bli kvarglömd. lycka till med bröllop och allt :)

A. sa...

Tack! Ja, att klänningen hängde där, det var ödet. Den skulle bara bli min :)

Anna

Malin sa...

Och du kommer bli så fin i DIN klänning!! Puss!

A. sa...

Tack syster för hjälpen!