lördag 28 maj 2011

Lördag, bloggdag

Ett tecken på att det är lördag är att jag skriver. Det känns lite tråkigt att inte hinna med i veckorna, det skulle vara roligare om man kunde slänga in lite kortisar då o då, och när det händer liksom. Etta annat tecken på helg är att jag ligger i sängen och sippar kaffe kl 9. Älskar helg. Där har vi ju faktiskt en bra sak med att tiden flyger i veckorna, det blir fortare helg igen!

Denna vecka har jag avklarat 16 utvecklingssamtal, en telefonkonferens, två matråd och en miljöutbildning. Det låter inte klokt men det är sant. Någon som vill bli restaurangansvarig hos mig? Jag tror jag kan behöva lite hjälp...

Det blev iaf en riktigt bra avslutning på veckan. Torsdagen bjöd på kalas hos syster med smörgåstårta och div smarrigheter och fredagen på bjöd kalas hemma med svärmor, svärfar, svägerska och - smörgåstårta - igen.
H är en smörgåsfantast så han hade slängt ihop en tårta för 15 pers som han tyckte vi kunde äta till frukost o lunch nu i helgen. Fyra dagars smörgåstårtefrossa är nog inte så bra för en tjej på diet. Men gott.
Vi hade supertrevligt igår vilket ger några extratimmar i sängen denna morgon. Tack till fantastiska familjen Lindberg/Bokström, ni är härligt underhållande!

Det blir troligen ingen stuga idag, det är för grått ute o vi är slitna. Hoppas på bättre väder framåt eftermiddagen eller till i morgon, då drar vi. Det är just nu väder på fyran men jag har bestämt mig för att inte tro på norskan. Hon pratar bara strunt, det är säkrare att gissa på egen hand, eller dra upp gardinen och titta ut.
Eller kanske gå ut och acceptera, vi har väder idag.
Syster o B skulle komma till oss men de får komma hit till stan istället eller vänta till i morgon. De är säkert trötta de också idag ;)

Vi drar till gränby och hämtar ut kaffet som kommit och shoppar lite. Ikväll blir det bouillabaisse med aioli och brytbröd. Längtar!

Ha en riktigt skön helg alla kära!

Inga kommentarer: