lördag 21 maj 2011

Veckosummering

Faktum är att jag inte minns vad som hände denna vecka, fort gick det dock.
Möten, utvecklingssamtal, flyttorganisering, bokning av flytt av kassaskåp á 700kg, ändring av städ under sommaren, ändring av transporter till ackis, byte av matleverantör till ackis o sgu. Listan kan göras lång men jag tror jag ska skriva om de soliga kvällarna på balkongen istället.

Vi måste ha Uppsalas bästa balkong, den är helt underbar på kvällarna.
Igår åt vi en riktigt fräsch nudelsallad med skaldjur, lime och koriander, gurka och melon, i solnedgången på balkongen, med ett glas vitt till det. Fantastiskt!

Cornelis har fått sin lördagstur i taket. Snickar-H ska bygga en hinderbana åt dem på kontoret. Ska bli spännande att se...


Sascha ligger kvar i sängen med mig och myser en stund till.


I natt fick H ett såkallat cp-ryck i sömnen så han slog ner sitt vattenglas på golvet. Jag vaknade av kraschen men inte han minsann. Yrvaken var det bara att plocka glas och torka vatten medans han snarkade så skönt. Undrar vad han drömde?

Nu ska det packas stugväska, sen drar vi så fort vi kan. Ska bli mycket skönt. Troligen kommer Julia och Nicke med ut också och sover kvar. Det ska grillas karré ikväll. Vi ska göra en sallad med melon och krämig fetaost till. Längtar!

Bröllop då, vad har hänt på sistone? Jag har inte gått ner ett enda gram, trots bantarfrukost, frukost över huvud taget, promenader och crosstrainerpass. Tur att jag har lång tid på mig, det går inte fort med en mästerkock i huset...
Vi har bestämt ingångsmusik så nu är kyrkomusiken klar. Vi kanske även har bestämt brudvalsen. Om vi inte ändrar oss igen dvs...


Ha en riktigt skön helg allihopa!


Inga kommentarer: