lördag 17 mars 2012

99 år

Skulle mormor ha fyllt idag men hon gick bort 2004.
Mormor Britta tog ofta hand om mig när jag var liten eftersom jag var sjuk så ofta. När jag var mycket liten älskade jag att klämma på hennes armar, de var så mjuka och sköna. Är säkert därför jag själv fått såna armar nu, mjuka och sladdriga, för jag tyckte det var så mysigt... Tack.
För mormor var det helt ok att fisa ljudligt men jag fick inte säga Gud vad det stinker efteråt. Där gick gränsen.
Jag minns att de alltid drack grapefruktjuice till frukost och hade torkade aprikoser i filmjölken. Jag minns också hur gott det luktade i matkällaren i deras hus på styrbjörnsgatan och att vi åkte pulka i gamla Uppsala och handlade på Obs! Mormor sydde fina klänningar och kjolar till Malin och mig och stickade både sockor och tröjor. Hon var väldigt händig och huslig och var en fantastisk kock och hon gjorde morgongymnastik varenda morgon!

Tack lilla mormor för att du tog hand om oss så bra. Vi saknar dig!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du skrivit om mormor. Tack lilla gumman Kram från mamma

Malin sa...

Så fint syster! Saknar mormor jättemycket. Lilla mormor Britta. Hon hade alltid strutglass med vaniljglass och jordgubbssås hemma till oss barnbarn :)
Grattis på 99-års dagen lilla mormor! <3