fredag 16 mars 2012

Host, host...


Idag är jag ledig tack o lov för igår var jag i Stockholm och drog på mig stadsbakterier. Ligger i sängen och försöker känna hur jag mår, hinkar te och funderar.
Jag tror inte det är så farligt, faktiskt. Men jag orkar inte gå upp... Hummm.

Idag ska vi åka på minisemester till mor i Falun. Där går svenska skidspelen i helgen och vi ska heja på. Det gäller att vara pigg o kry då. Vi åker i vilket fall som helst, jag kan ju vila där lika gärna. Mor har dessutom avslöjat att hon bjuder på köttfärsjärpar i gräddsås med potatis och inlagd gurka. Min absoluta favorit bland mammas rätter. Hon är en superkock! Det var mormor också, jätteduktig. Det är tydligt att det intresset ligger i släkten. Syster är ju också väldigt duktig. Hade varit roligt att haft mormor kvar lite längre, hon hade troligen kunnat lära mig en hel del gamla rätter och knep. Hon sparade tex alltid vattnet hon kokat potatis i eftersom det innehåller så mycket näring och stärkelse, det använde hon i såser och soppor. Alla som spar potatisvattnet räcker upp en hand. Ok, inte det. Alla som kokar potatis räcker upp en hand!!

Om jag hade sparat potatisvattnet och lagat hälsosam mat av det hade jag troligen inte legat här och hostat idag. De var bättre förr ;)


Ha en fin helg och sköt om er!


Inga kommentarer: