fredag 30 mars 2012

Storstadsbesök


Idag var jag på en vansinnigt upplyftande föreläsning med Kjell Enhager. Han har fått årets talarpris och coachat många stooora idrottsmän och affärsmän/kvinnor. Idag talade han om vad vi kan och varför vi tror att vi kan eller inte. Jag rekommenderar att lyssna på honom om tillfälle ges för man får skratta hjärtligt i en timme och sedan gå därifrån med en stark självkänsla.

När det var slut traskade jag ner på stan och NK. Hade lunchdate med Bettan och behövde fördriva tiden lite. Letade mig fram till möbler och design, jag njuter av att titta på alla designklassiker.
Här är två smakprov.




Ett fantastiskt vackert bord i limmat trä i olika nyanser.
Och här är prislappen...




Blev lite kär i den här stolen




Ser ni knuten på benet? Riktigt häftigt! Priset på en fin, lite konstig stol är 13500...
Så att strosa på NK fyller en stor funktion för en bidragstagare som jag. På många av möblerna satt "såld"-lappar, det betyder att folk köper. Folk har råd. Det är fashinerande. Jag tycker mest om att titta. Dessutom är jag för ombytlig, man kan inte byta stil om man köper en lampa för 130.000 eller ett bord för 65.000. Eller det kanske vissa kan men inte jag.

Än.


Så träffade jag tillslut Bettan och vi åt en god fiskgryta på teaterbaren och pratade lite. Hade bara en timme på oss men det var mysigt. Jag gillar lunchdater, tycker det är toppen. God mat och fint sällskap och mycket tidseffektivt. Perfekt!
I morgon har vi middagsdate i Tyresö och då kommer vi hinna prata mycket mer:)


Hem med tåget och sliter av mig stövlarna som givit mig blåsor under hälarna. Kommer troligen vara vara vattenfyllda i morgon. Det gör jääävligt ont. Skitstövlar.
Jag kan inte gå! På riktigt!
Vila lite efter en lång dag kanske. Klockan är bara 15:30 så det hinner jag med.


Här är vi nu, åtta timmar senare. Hur kan man vila i åtta timmar??? Varför väcker inte någon mig? Allvarligt!!
Klockan är nu 00:18 och jag tror att jag kommer få problem att somna om. God damn.
Jag får försöka, för larmet ringer 05.15. Jag försöker!
Jag kan. Vad var det nu Kjell sa?
Om jag tror att jag kan
och inte låta gamla valda sanningar styra, då går det. Bara för att jag tror att jag kommer ligga vaken behöver inte det vara sanningen. Sanningen är att jag kommer kunna sova. Och i morgon vaknar jag pigg och glad till en härligt solig fredag.
Vi testar.


Wish me luck.


God natt!




Inga kommentarer: