lördag 26 februari 2011

Ännu en kaosartad vecka

Ja, det började lugnt med måndag, väldigt nöjd efter den underbara helgen med H.

Sedan kom tisdag, och jag passade på att krocka på väg till jobbet. Sambandet mellan en bil bygd i plast som möter hårda material börjar klarna för mig. Det har hitills alltid slutat med att min bil kraschar. Undvik alltid att krocka med andra bilar med dragkrok.




Hedin Bil i Uppsala är utnämt till årtiondets sämsta serviceföretag, av mig. De är så usla så att jag skulle inte ens pissa på dem om de brann! Så skulle jag aldrig utrycka mig så citatet är lånat av en kvinna med mycket hetsigare temperament än vad jag har men det beskriver precis hur jag känner för dem. TVÅ månader innan de kan ta in min bil på reparation. Ren galenskap! Så nu ska jag köpa en ny bil istället av mina underbara vänner på Lundells motor i Uppsala. Dem rekommenderar jag varmt och har ännu inte upplevt dem som bilskojare, kanske är de för bra för att jag ska syna bluffen eller så är de så otroligt trevliga som de verkar. Jag gillar dem skarpt och får nästa vecka hämta min Mercedes B-170.


Senare på kvällen fick jag kära Skåne-Sofia på besök. Vi åt middag, pratade och lekte frisör. Vi brukar göra allt det när vi ses, en tradition kan man säga. Hon visade bilder från sitt nya fina hus i skåne, verkligen fantastiskt fint. Jag ser fram emot att besöka det i sommar.

Sedan kom onsdag och jag hade en riktigt hektisk dag på jobbet. Var iväg med Forever på kvällen, en affärspresentation med Jessica som är min senaste upline. Hem o däckade i säng.

Torsdag gav besök av mor, Ludde o Malin. Middag och bus och mys. Precis vad man behöver efter en sån här vecka. Mor sov över och jag tog sovmorgon så vi hann med en frukost innan tåget gick. Iväg till jobbet för ett telefonmöte och stress för att hinna med allt innan bokslutet på måndag. Jag jobbade till halv sex men hann ändå inte klart allt. Skit samma.
Hem med skrotbilen, hällde upp ett glas vin och tog helg.
Middagen serverades på aspentos! Jag fick entrecôte med bea och sallad. Mums!

Nu är det lördag och vi skulle ha åkt till stugan men vi väljer att åka till Barkarby Outlet istället för det är så grått ute. Där finns enligt rykten en Odd Molly-butik. Tjo hooooo!!!!
Ska njuta av helgen nu på riktigt. Gud så skönt jag ska ha det, hoppas ni också får det lugnt och skönt.

Kram på er!

Inga kommentarer: