måndag 28 februari 2011

Olof Palme 25år

Jag minns exakt vad jag gjorde idag för 25 år sedan. Pappa berättade att Olof Plame hade blivit skjuten och vi tittade på tv på morgonen. Det var God morgon Sverige eller liknande med extrainsatta nyheter. Palme hade blivit skjuten på kvällen på Sveavägen.



Jag fattade inte så mycket av det just då men det visade sig vara en större nyhet än den att Fredrik Frölén hade party... Jag var tvungen att lägga Palme åt sidan för att åka iväg och dansa tryckare och äta varmkorv. Vi åt Geisha som var helt nytt då minns jag. Alla ville ha så vi fick gå in en och en i bastun för att få en godis var av Fredrik till de tog slut.... Party!



I dag 25 år senare är jag anställd av företaget som tillverkar Geisha och Palmes mördare är fortfarande på fri fot.
Man borde alltså ägna mer tid åt privatspaneri och mindre åt chokladpartyn.
Man blir klok med åren....

Kan inte låta bli att undra hur sverige hade sett ut idag om han levat.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, tänk party hos Fredrik Frölén...det var tider det.
Du ser väldigt lycklig ut pa bilderna!
Puss
Cecilia fd Johansson

A. sa...

Hej Cecilia, vad kul att du läser!
Jag minns partyt som igår, visst är det märkligt? Det var verkligen tider det...

Ja, jag är lycklig nu, det känns underbart, jag ska få bli gift tillslut. Tjo hoooo!

Puss på dig med vännen / Anna

A. sa...

Hej Cecilia, vad kul att du läser!
Jag minns partyt som igår, visst är det märkligt? Det var verkligen tider det...

Ja, jag är lycklig nu, det känns underbart, jag ska få bli gift tillslut. Tjo hoooo!

Puss på dig med vännen / Anna

Erik Sporrong sa...

Var jag där? Eller hade ni fest utan mej?

Erik

A. sa...

Åh, Erik! Du var verkligen där. Tror det var en av anledningarna till att chokladen delades ut i bastun. På så vis kunde du pussa på tjejerna i smyg;)
Har du sett bilderna från min möhippa? Du är med där, och var även med i Sofia Swanströms tal till mig på bröllopet, men vad som sas får du veta när vi ses! Hoppas du har det bra, bor du kvar i s- vreta?
Gott nytt år gamle vän!

Anna