fredag 11 februari 2011

.....sa jag våren?

Allvarligt, ska det vara så här? Snö upp till knäna för 17!
I morse såg jag tidningsbudet komma släpandes på sin tunga cykel 05.30 i snöstorm. Snacka om hjälte! Något att ha i tankarna när man är trött på jobbet, att man slipper dra sitt tunga jobb i minusgrader, genom snövallar, i stormar och i ösregn. Även om det inte känns så ibland så finns det alltid de som har det värre. Jag är imponerad av att tidningen kommer kl 05.30 men bussarna, de är inställda minsann.
tura tt det var igår jag var ute på vägarna o inte idag, jag hade dött av skräck. I morse var vi de första som körde in på området vid jobbet. Där fanns ingen väg! Den var nästan helt överblåst med snö.

Läste på FB idag att det var en gamal farbror som tog sin traktor till vårdcentralen. Det finns inget dåligt väder, eller hur var det nu....

Och våren, det var nog bara något jag drömt.

Igår hade jag hudvårdsvisning med blivande svägerska Anneli, svärmor Mona och Agge G. Det var intressant och lärorikt. Annette är så oerhört inspirerande och duktig.
I kväll blev det kalkonbröst med ört- och vitlökssås och rotfruktsrösti till middag. Sedan spelade vi bowling till axeln protesterade och bad mig kolla på På spåret istället. Jag gjorde så. Innan det hann vi proppa i oss efterrätten - Marängswiss!!! Ååååhhh gud så gott det var och så länge sedan det var jag åt det. Yummie!




Nu ska jag begrava mig i Amelia Brud & Bröllop till min blivande make kommer och gör mig sällskap, då ska vi..... sova. Finns inga andra alternativ efter en middag som denna. Puh!

Ses i morgon mina kära!

Inga kommentarer: