lördag 12 maj 2012

Koffeinfritt, nej tack...


Ok, när man vaknar före sju en lördag krävs det att man har en plan annars är det bara att somna om. Vi hade en plan men det blev inställt pga vädret. Vi skulle ha åkt till huset men ingen av oss känner oss sugna när det bara öser ner. Så istället har jag sovit, sovit och sovit. Med en katt på vardera arm. Maken försvann fortare än kvickt in på kontoret i morse och har inte kommit ut än (kl 15).

Jag har just kommit igång med lite tvätt och gjort kaffe och snart ska vi ut och spatsera. När jag bryggde kaffet slog det mig varför jag sovit så mycket idag (förutom att jag fortfarande behöver det pga av överhettning av hjärnan i veckorna). Jo, kaffet jag fick i morse var decaffeinato, precis som George Clooney vill ha det inte konstigt att jag aldrig kom igång idag. Undrar just om det var en plan från makens sida. Haha, jag ger henne fusk-kaffe så kan jag sitta ifred med mina übertrista dataspel (eller vad det nu är han gör där inne på kontoret).
Han vet inte att jag genomskådat hans lögn men jag har nu som straff bjudit honom på kaffet jag bryggde (extra starkt) så kanske jag kan ha lite nytta av honom under kvällen istället... hihi.

Återkommer så klart med slutet på denna historia om den inte censureras. Vi ska ju fira vår fem-månaders dag idag. Ja, eller snarare ikväll då, eftersom dagen redan gått.

Tjing!



Inga kommentarer: