torsdag 24 maj 2012

Tidsresan

Var på ackis idag. Öron näsa hals- avdelningen. Det såg på pricken ut som när jag var liten och hängde där mer eller mindre varje månad. Grått, trist och ångestframkallande. Jag mår dåligt av sjukhus och saknade mamma när jag satt i väntrummet.
Samma lucka, samma spel och samma lokaler. Precis som när jag var barn.








Fick göra ett hörseltest och det såg inte bra ut. Det visste jag förstås. Så jag fick välja mellan att höra dåligt eller sätta in rör i öronen. Det är inte kul men bra för hörseln. Vet inte hur jag ska göra. Måste tryckutjämna ofta och inte dra tillbaka efteråt som jag gör nu. Jag har konstant lock för öronen men har vant mig vid att leva i min egna lilla tysta värld. Det är ganska skönt.




När jag var liten fikade alltid mamma och jag här när vi var klara. Äppelmunk var favoriten. Idag blev det inget fika. Det är för övrigt ett fazer-cafe idag. Såg bra ut.
Onkologen ligger vägg i vägg och det var inte inbjudande att smaska munkar bland alla sjuka perukbärande stackare.
Nej fy för sjukhus!

Hoppas jag aldrig behöver hamna där.

Och ingen av er heller!




Inga kommentarer: