lördag 10 augusti 2013

Hallens make over

När jag ändå bara ligger här och "avsväller" mina ben så ska jag passa på att visa hur hallen blev efter vår omstyling.

Vi behövde mer förvaring och mer plats att hänga av sig och framför allt - plats för vagnen! 

Så, vi började med att måla ena väggen. I samma färg som resten av lägenheten... Eftersom jag verkligen gillar den färgen, gråbrun, jättefint tycker jag, jättetråkigt tycker andra;) 

Well, well. Vad som sen händer är ett mysterium. När vi skulle dra ner tejpen följde nästan all färg med i ett enda stort segt sjok. Troligen var det alldeles för varmt för att måla, eller nåt. Nån konstig kemisk reaktion var det iaf då färgen knappt fäste på väggen. Skumhet!

Det var ju hyfsat tråkigt och bara till att börja om från början... 
För H. Eftersom jag hade handen i paket.
Tillslut fick han till det och det blev jättefint! 

Så här blev det:
Bänken som stod i hallen står nu bakom soffan och bordet hamnade också i vardagsrummet. I hallen fick vi in ett skoställ med sittbänk, byrå och hatthylla.
Tavlorna ska så klart arrangeras om för att passa, men inte nu...

Observera ryggsäcken som gömmer sig bredvid skostället, det är Bb-väskan:)


Byrån byggde H helt själv med hjälp av en matkasse full med skruvar och muttrar från Ikea. Alltså, jag har inte varit med om något liknande. Det var nog 1,5kg skruv!
Men fint blev det och nu får vi plats med alla Ärtans kläder och lakan osv. 

Toppenfin hall har vi och vagnen får plats:) Nu frågar vi oss bara, när kommer den där Ärtan?

Inga kommentarer: