fredag 23 augusti 2013

Nej +5

Kan helt säkert säga att det inte blir nåt idag heller. 

Matvarorna har kommit och jag höll på att skita knäck när det ringde på dörren (vilade och måste ha somnat till) och fick nog en liiiten sammandragning av det bryska uppvaknandet. Det är väl så nära ett barn vi kommer misstänker jag. Men det var värt ett försök.

I morgon kommer Ludde på besök och vi ska lattja medan hans päron shoppar. Det ska bli kul! 
Det kan vara en sån grej som måste ställas in pga en liten förlossning. Eller hur? Nåt jag verkligen ser fram emot som inte blir av för att vi måste åka.
Känner hur dumt det låter men vad 17 gör man? Jag kan inte lova att sluta älta men jag kan försöka dra ner på det. Det kan jag göra. 

På tisdag får jag en sk hinnsvepning men nu har jag läst på och förstår att det inte alls behöver funka. Det är heller inte säkert att det går att utföra, kroppen måste vara lite redo så att säga, lite på gång och det kan jag inte skryta med. Så vi kör på 1/9 och igångsättning. End of discussion.

Nu ska vi fira helg och jag tänker tröstfesta på Coca cola och jordnötsringar. Så det så!
Alltså, även om jag inte gått upp så mycket under dessa 40 veckor så kommer jag nog öka några kilo nu i väntan på, av ren uttråkning. Har inte gjort det nu första veckan men jag ska nog ge mig själv lite skoj andra och sista veckan. Det är jag fasiken värd!! 

Trevlig helg!

Just ja! Höll på att glömma bort att vara tacksam idag!!
Jag är tacksam för vi fick gräset klippt på alla innergårdar runt omkring. Det blev jättefint. De var klara tidigt i morse också, bra jobbat!


Jag är också tacksam för att de valt att såga ner vårt superstora fina gamla träd här nedanför på lekplatsen. Inte bara skapade trädet arbetstillfällen för två killar med motorsågar och en kille i kranbil, det blev väldigt luftigt och fint (öppen planlösning) på gården också. Vem vill ha lummigt och grönt liksom? De har rensat fint här de sista veckorna. Tack! 



Tjingeling!

Inga kommentarer: