måndag 12 augusti 2013

Ladda med kolhydrater?

Hör jag ordet maraton igen så stryper jag nån...

Att föda barn är som att springa ett maraton tjatas det om och man ska ladda med kolhydrater som den värsta atleten. Jag som varit strikt med det innan kan passa på att frossa lite när det ändå är påbjudet men det som är så tydligt är hur kort tid tex pasta mättar min mage. Efter 20 minuter är jag lika hungrig som jag var innan jag åt. Det tycker jag är riktigt onödigt!

När min idrottskarriär är över går jag tillbaka till lc-kosten så fort det går.

Förresten, betyder detta att alla mammor jag känner ska kunna springa Stockholm maraton? 
Det skulle vara jäkligt kul att testa hur långt vi orkar... Jag tror inte ett skvatt på att man kan jämföra en förlossning med ett maraton. Möjligen då i hur mycket energi som går åt men det är allt.
Vad ska jag äta som mättar länge?

Det här var riktigt megasmarrigt men fyller inte förlossningsstandarden. Tips?



Pasta pesto med strimlad biff, mozzarella och basilika. Slurp:)

Inga kommentarer: