fredag 2 augusti 2013

Soffornas soffa

Har förstått att man inte ska ha vita möbler bland småbarn. Tidigare har jag undvikit småbarn bland mina vita möbler, Blir svårt nu, typ. 

Så när vi skulle köpa klädhängare till hallen sprang jag på den här superfina Howardsoffan i skinn. 


Skinnsoffor är ju toppen med barn. Kladda på bara, morsan torkar av med ett leende. 

Så, den vill jag ha! H tycker också om den men det finns så klart en baksida...


Priset. Men, H har köpt en soffa i sitt liv (1991) och jag har köpt två (på Ikea). Min första för 20 år sedan och den andra för ca 15 år sedan. Borde de inte vara avskrivna vid det här laget? Borde vi inte vara berättigade den här soffan nu, efter totalt  
nästan 35 år utan soffinköp? 

Jag tycker det:) 

Har hört att man inte direkt karvar guld som föräldraledig.... 

Vi får se...

Inga kommentarer: